Kate Johnstone treedt in dienst bij Sedgwick als hoofd risicobeheer in Australië

13 maart 2023

Deel op LinkedIn Deel op Facebook Delen op X

De benoeming bouwt voort op de risicostrategie van het bedrijf en verbetert de governance-, risico- en compliance-systemen voor de Australische markt.

SYDNEY, 14 maart 2023 - Sedgwick, een toonaangevende wereldwijde aanbieder van op technologie gebaseerde risico-, voordelen- en geïntegreerde bedrijfsoplossingen, heeft Kate Johnstone aangesteld als hoofd risicobeheer in Australië.

Johnstone brengt meer dan 25 jaar ervaring bij Sedgwick met zich mee. In haar nieuwe functie zal zij verantwoordelijk zijn voor het ontwikkelen en onderhouden van de business governance, risk en compliance management frameworks voor Australië. Zij zal nauw samenwerken met lokale management teams om een risk en compliance cultuur van wereldklasse te ontwikkelen en te ondersteunen.

"Kate is een hoog aangeschreven risk en compliance expert en haar uitgebreide ervaring op het hoogste niveau van de meest vooraanstaande verzekeringsmaatschappijen in Australië zal van onschatbare waarde zijn bij het realiseren van onze risicostrategie", zegt Diego Ascani, Sedgwick CEO voor Australië. "Ze heeft een bewezen track record van bedrijfstransformatie terwijl ze ervoor zorgt dat bedrijven veerkrachtig blijven, evenals een uitzonderlijke kennis van hoe te innoveren binnen sterk gereguleerde ruimtes."

Johnstone zal klanten en collega's van Sedgwick ondersteunen bij het begrijpen van en verantwoordelijkheid nemen voor risico en compliance gerelateerde zaken, terwijl hij ook toezicht houdt op de naleving van de wetgeving en richtlijnen van de Australian Financial Services Licence (AFSL), Australian Securities & Investment Commission (ASIC) en andere gerelateerde Australische regelgevers.

"Het is een opwindende tijd om bij Sedgwick te komen werken te midden van de enorme groei van het bedrijf in Australië," zei Johnstone. "Ik kijk ernaar uit om samen te werken met ons team en externe belanghebbenden om hen te helpen navigeren door de snel veranderende complexe regelgeving en risico-omgeving van vandaag."