Cunningham Lindsey Saudi Ltd. gaat opereren als Sedgwick Arabia Company for Loss Inspection and Valuation

28 september 2022

Deel op LinkedIn Deel op Facebook Delen op X

RIYADH, Saoedi-Arabië, 28 september 2022 - Sedgwick, een toonaangevende wereldwijde aanbieder van op technologie gebaseerde risico-, voordelen- en geïntegreerde bedrijfsoplossingen, heeft haar wereldwijde middelen en aanbod uitgebreid door haar Cunningham Lindsey activiteiten en diensten in het Koninkrijk Saoedi-Arabië een nieuwe naam te geven.

Met ingang van 19 september 2022 heeft het bedrijf goedkeuring ontvangen van de afdeling verzekeringsvergunningen van de Saudische Centrale Bank (SAMA) voor de overgang van Cunningham Lindsey Saudi Ltd. naar Sedgwick Arabia Company Loss Inspection and Valuation. De overgang van de merknaam sluit aan bij Sedgwick's strategische overname van Cunningham Lindsey en haar dochterondernemingen in 2018.

Onder de verenigde merknaam zal Sedgwick Arabia Company opereren als onderdeel van 's werelds toonaangevende organisatie op het gebied van claims management, en zal het bedrijf zijn hooggewaardeerde producten en diensten aan klanten blijven leveren. Lokale markt experts hebben de ondersteuning van Sedgwick's ongeëvenaarde wereldwijde kennis en toegang tot hoogwaardige training, best practices, robuuste technologische middelen en vakinhoudelijke expertise.

"De overgang naar de naam Sedgwick biedt ons de mogelijkheid om het uitstekende werk van onze hooggekwalificeerde experts in het Verenigd Koninkrijk onder de aandacht te brengen", zegt Mike Brogden, Sedgwick CEO voor het Midden-Oosten. "De diensten op het gebied van schadeafhandeling en schadebeheer die door onze lokale schade-experts worden geleverd, worden ondersteund door de wereldwijde kennis en ongeëvenaarde ervaring van Sedgwick."

"Rebranding onder onze nieuwe bedrijfsnaam vernieuwt onze focus op het versterken van de uitgebreide middelen die beschikbaar zijn voor onze klanten," zegt Manzoor Andrabi, Sedgwick executive major and complex loss adjuster en country manager in het Koninkrijk. "Onze getalenteerde schaderegelaars zullen zonder twijfel toonaangevend blijven in de markt bij het beheren van een grote verscheidenheid aan claims."

De kernexpertise van de Britse adjusters van Sedgwick biedt een unieke mix van consistentie, innovatie en technische bekwaamheid in verschillende disciplines, waaronder energie, bouw en engineering, financiële en speciale risico's, forensische accountancydiensten, aansprakelijkheid, marine, energie en nutsvoorzieningen, en vastgoedoplossingen.