Nabil Maroun treedt in dienst bij Sedgwick als executive general adjuster in Ontario

11 april 2023

Deel op LinkedIn Deel op Facebook Delen op X

TORONTO, 11 april 2023 - Sedgwick, een toonaangevende wereldwijde leverancier van op technologie gebaseerde risico-, voordelen- en geïntegreerde bedrijfsoplossingen, kondigde aan dat Nabil Maroun in dienst is getreden bij de Canadese activiteiten als executive general adjuster in de divisie grote en complexe schades. Deze strategische aanwerving weerspiegelt Sedgwick's toewijding aan de Canadese markt door het aanbieden van het breedste scala aan oplossingen en expertise op het gebied van claims, schadeafhandeling en risicoadvies.

Maroun is een internationaal ervaren verzekeringsprofessional en vooraanstaand schade-expert in zowel persoonlijke als commerciële verzekeringen. Door zijn werk met verzekeraars in Libanon en de Verenigde Arabische Emiraten gedurende meer dan tien jaar, en het bieden van onafhankelijke oplossingen voor schadebeheer voor Canadese en buitenlandse klanten in de afgelopen jaren, heeft Maroun aanzienlijke kennis opgedaan van complexe dekkingsbepalingen voor portefeuilleverliezen met betrekking tot eigendom, energie, energie, bouw, marine vracht en transport, werknemerscompensatie en politieke risico's, evenals claims voor verschillende soorten aansprakelijkheidsrisico's, waaronder het terugroepen van producten. Zijn management van rechtszaken in het Midden-Oosten, Canada, de VS en het VK heeft een unieke expertise opgeleverd op het gebied van regelgeving en een gediversifieerde kennis van klachtenmanagement, fraudepreventie en -opsporing, naleving van regelgeving, corporate governance en due diligence bij economische sancties.

"Nabil brengt een hoog niveau van multi-jurisdictionele ervaring mee naar Sedgwick die alle aspecten van onze business en relaties in de industrie zal raken", zegt Lee Powell, Sedgwick VP major and complex loss in Canada. "Zijn indrukwekkend technisch schadebeheer, diepgaande analytische vaardigheden en staat van dienst als inspirerende people leader vullen Sedgwick's vooruitzichten voor de Canadese markt aan en zullen de dienstverlening van ons major and complex loss team verbeteren."

Maroun heeft een volledige vergunning als schade-expert in Ontario van de Financial Services Regulatory Authority (FSRA) en is lid van de Canadian Independent Adjusters' Association. Naast een professionele accreditatie van het Insurance Institute of Canada heeft hij de erkenning Chartered Insurance Professional (CIP) van het instituut en een certificaat in verzekeringen van The Chartered Insurance Institute in het Verenigd Koninkrijk. Hij behaalde zijn bachelordiploma in verzekeringen aan de Saint-Joseph University in Beiroet, Libanon.

Bel 888-601-6228 voor meer informatie over Sedgwick in Canada.

Over Sedgwick Sedgwick is een toonaangevende wereldwijde leverancier van op technologie gebaseerde risico-, voordelen- en geïntegreerde bedrijfsoplossingen. Het bedrijf biedt een breed scala aan middelen op maat van de specifieke behoeften van klanten in casualty, property, marine, benefits, brand protection en andere branches. Bij Sedgwick, caring counts; door de toewijding en expertise van 30.000 collega's in 80 landen, zorgt het bedrijf voor mensen en organisaties door het beperken en verminderen van risico's en verliezen, het bevorderen van gezondheid en productiviteit, het beschermen van merkreputaties en het beheersen van kosten die de prestaties kunnen beïnvloeden. De meerderheidsaandeelhouder van Sedgwick is The Carlyle Group; Stone Point Capital LLC, Caisse de dépôt et placement du Québec (CDPQ), Onex en andere management investeerders zijn minderheidsaandeelhouders. Ga voor meer informatie naar sedgwick.com.