Sedgwick neemt Orchid Medical over

19 mei 2022

Deel op LinkedIn Deel op Facebook Delen op X

Gecombineerd netwerk voor ondersteunende zorg versterkt aanbod in de V.S.

MEMPHIS, Tenn., 19 mei 2022 - Sedgwick, een toonaangevende wereldwijde aanbieder van op technologie gebaseerde risico-, voordelen- en geïntegreerde bedrijfsoplossingen, kondigde aan dat het Orchid Medical heeft overgenomen, een landelijke aanbieder van aanvullende medische managementoplossingen voor de werknemerscompensatiesector.

Deze overname betekent een investering in de voortdurende groei van Sedgwick's netwerk voor ondersteunende zorg, dat ervoor zorgt dat werknemers van de werknemerscompensatie klanten van het bedrijf snelle, hoogwaardige service ontvangen voor duurzame medische apparatuur (DME), vervoer, vertaling, thuiszorg, diagnostische beeldvorming en andere aspecten van zorg op de weg naar herstel.

"Samen met Orchid zullen we onze holistische benadering van de zorg voor gewonde en zieke collega's van klanten versterken en hen helpen terug te keren naar een maximale gezondheid en productiviteit", zegt Andrea Buhl, Sedgwick's voorzitter van managed care. "Deze overname stelt ons in staat om werkgevers te voorzien van één enkel servicepunt voor een breed scala aan ondersteunende zorgbehoeften, terwijl we onze werknemerscompensatie en managed care capaciteiten versterken en onze toewijding om voor mensen te zorgen wanneer ze ons het meest nodig hebben."

Orchid Medical werd in 2002 opgericht als leverancier van DME en medische benodigdheden en is gebaseerd op het principe van het leveren van betrouwbare diensten en kwaliteitszorg aan de werknemerscompensatie-industrie. Met het hoofdkantoor in Orlando, Florida, biedt Orchid Medical nu een breed scala aan ondersteunende diensten, waaronder kostenbeheersing voor chirurgische implantaten, DME en benodigdheden, protheses en orthesen, thuiszorg, complexe zorg, aanpassingen aan huis en voertuigen, diagnostische beeldvorming, fysische geneeskunde en transport- en taaldiensten.

"Door onze krachten te bundelen met Sedgwick creëren we een gecombineerd netwerk met een ongeëvenaard bereik en reikwijdte dat de ondersteunende zorg voor werknemers echt zal transformeren", zegt Paul Taylor, CEO van Orchid Medical. "Het samenbrengen van de briljante geesten en uitstekende oplossingen van onze twee organisaties betekent dat we de allerbeste zorg kunnen leveren die beschikbaar is voor werknemers van onze gewaardeerde klanten."