Sedgwick benoemt Rich Wirth tot senior vice president risk services

30 juli 2021

Deel op LinkedIn Deel op Facebook Delen op X

MEMPHIS, Tenn., 29 juli 2021 - Sedgwick, een toonaangevende wereldwijde leverancier van op technologie gebaseerde risico-, voordelen- en geïntegreerde bedrijfsoplossingen, heeft Rich Wirth benoemd tot senior vice president van de risk services group.

Wirth zal leiding geven aan een divisie die de gevestigde risicodienstengroep van Sedgwick combineert met het team van schadebeheerprofessionals die, net als Wirth, bij het bedrijf zijn gekomen door de overname van York Risk Services Group. Deze consolidatie versterkt Sedgwick's aanbod op het gebied van verliesbeheersing, veiligheid, OSHA-rapportage en ergonomie die zich richten op belangrijke gebieden om bedrijven te helpen hun blootstelling te verlagen en hun risicokosten te verlagen.

Wirth is een vooraanstaand expert in de branche met meer dan 25 jaar professionele ervaring op het gebied van risicodiensten. Hij heeft uitgebreide ervaring in het helpen van verzekerings-, bedrijfs- en overheidsklanten bij het beperken van verliezen en het verhogen van de winst door middel van diensten op het gebied van verliesbeheersing, veiligheid en advies. Hij heeft leiding gegeven aan alle aspecten van de bedrijfsvoering op het gebied van risicobeheersing en heeft een succesvolle staat van dienst als het gaat om het bereiken en handhaven van hoge niveaus van klanttevredenheid en klantenbinding. Wirth was recentelijk vicepresident van Sedgwick op het gebied van risicobeheersing en gaf eerder leiding aan de afdeling schadebeheersing van York.

"Ik ben verheugd Rich's promotie naar senior vice president aan te kondigen, waar hij zal doorgaan met het versterken en laten groeien van onze risk services divisie," zegt Elizabeth Demaret, president van Sedgwick's specialty solutions. "Rich heeft uitzonderlijke professionele referenties in de risk services sector, en ik ben ervan overtuigd dat hij het team zal leiden in het verbeteren van onze technologische middelen en technische expertise, terwijl hij zich concentreert op het leveren van superieure service aan onze klanten."

"In de huidige omgeving zijn risicodiensten van cruciaal belang als bedrijven hun back-to-business strategieën ontwikkelen en uitvoeren in een post-pandemische wereld", aldus Wirth. "Ik kijk ernaar uit om Sedgwick's risk services praktijk uit te breiden en het werk dat we voor klanten doen tijdens deze overgangsperiode en daarna."