Chris Harvey van Sedgwick is benoemd tot lid van het uitvoerend comité van de International Consumer Product Health & Safety Organization.

6 april 2023

Deel op LinkedIn Deel op Facebook Delen op X

MEMPHIS, 6 april 2023 - Sedgwick, een toonaangevende wereldwijde aanbieder van op technologie gebaseerde risico-, voordelen- en geïntegreerde bedrijfsoplossingen, kondigde aan dat Chris Harvey, senior vice president van het bedrijf brand protection, is benoemd tot lid van het uitvoerend comité van de International Consumer Product Health and Safety Organization (ICPHSO) nadat hij drie jaar in hun raad van bestuur had gezeten.

"Ik voel me vereerd dat ik kan blijven samenwerken met een voorbeeldige groep van experts uit de sector en dat ik kan dienen met andere topprofessionals op het gebied van consumentenproductie en -veiligheid uit de hele wereld", aldus Harvey.

Harvey heeft 18 jaar ervaring in het terugroepen van producten en het managen van meer dan 1.200 recalls, waaronder veel high-profile recalls en terugtrekkingen voor enkele van 's werelds grootste farmaceutische en consumentenproducten bedrijven. Bij Sedgwick leidt hij een team met verschillende industrieën - waaronder farmaceutica, medische apparatuur, voeding en dranken en consumentenproducten - door elke fase van het recall-proces. Gedurende zijn carrière heeft Harvey samengewerkt met advocatenkantoren en PR-bureaus in alle sectoren om hun klanten te helpen het risico van terugroepacties te beperken.

Harvey leidt bovendien de ontwikkeling van de toonaangevende terugroepindex die elk kwartaal wordt gepubliceerd door Sedgwick's brand protection experts. Het is het enige rapport dat terugroepgegevens van verschillende regelgevende instanties en industrieën verzamelt en volgt om belanghebbenden in de industrie te helpen navigeren door de regelgeving, productterugroepingen en andere uitdagingen in de markt. Voor meer informatie, zie sedgwick.com/brandprotection.

Over Sedgwick Sedgwick is een toonaangevende wereldwijde leverancier van op technologie gebaseerde risico-, voordelen- en geïntegreerde bedrijfsoplossingen. Het bedrijf biedt een breed scala aan middelen op maat van de specifieke behoeften van klanten in casualty, property, marine, benefits, brand protection en andere branches. Bij Sedgwick, caring counts; door de toewijding en expertise van 30.000 collega's in 80 landen, zorgt het bedrijf voor mensen en organisaties door het beperken en verminderen van risico's en verliezen, het bevorderen van gezondheid en productiviteit, het beschermen van merkreputaties en het beheersen van kosten die de prestaties kunnen beïnvloeden. De meerderheidsaandeelhouder van Sedgwick is The Carlyle Group; Stone Point Capital LLC, Caisse de dépôt et placement du Québec (CDPQ), Onex en andere management investeerders zijn minderheidsaandeelhouders. Ga voor meer informatie naar sedgwick.com.

Over ICPHSO De International Consumer Product Health and Safety Organization is opgericht in 1993 en is de enige organisatie die wereldwijd gezondheids- en veiligheidsprofessionals aantrekt en jaarlijks bijeenkomt om ideeën uit te wisselen, informatie te delen en gezondheids- en veiligheidsproblemen aan te pakken die alle consumenten aangaan. ICPHSO-leden vertegenwoordigen Amerikaanse en wereldwijde overheidsinstanties, fabrikanten, importeurs, detailhandelaren, handelsverenigingen, certificerings-/testlaboratoria, advocatenkantoren, academici, gezondheidsorganisaties, organisaties die normen opstellen, media en belangengroepen van consumenten en ouders. Ga voor meer informatie naar icphso.org.