Sedgwick neemt Leif Hansen A/S in Denemarken over

8 september 2022

Deel op LinkedIn Deel op Facebook Delen op X

COPENHAGEN, 8 september 2022 - Sedgwick, een toonaangevende wereldwijde leverancier van op technologie gebaseerde risico-, voordelen- en geïntegreerde bedrijfsoplossingen, heeft vandaag aangekondigd dat het de volledige eigendom heeft verworven van Sedgwick Leif Hansen A/S in Denemarken; het bedrijf was voorheen een minderheidsaandeelhouder.

De overname weerspiegelt Sedgwick's commitment om te investeren in de Scandinavische regio en positioneert het bedrijf goed voor verdere strategische groei. Het team in Denemarken zal ook gebruik kunnen maken van de technische en milieu-expertise van Sedgwick's EFI Global divisie in Europa bij het ondersteunen van klanten in Scandinavië.

Sedgwick Leif Hansen A/S is de grootste en toonaangevende Deense aanbieder van verzekeringsdiensten, waaronder schadeafhandeling, administratie voor derden (TPA), preventie en beheer van bedrijfsongevallen, gezondheidszorg, bouwadvies en meer. Omdat Sedgwick Leif Hansen sinds 2018 deel uitmaakt van de Sedgwick familie, zullen collega's en klanten geen veranderingen zien als gevolg van de eigendomsoverdracht.

"Sedgwick Leif Hansen heeft een uitstekende reputatie in de markt en we zijn enthousiast over het volgende hoofdstuk van onze groei. We kijken ernaar uit om te blijven samenwerken met onze partners om te innoveren en te voldoen aan de behoeften van onze klanten", zegt Stewart Steel, CEO voor Sedgwick in continentaal Europa, het Midden-Oosten en Afrika (CEMEA). "In onze samenwerking hebben we uit eerste hand de hoge kwaliteit professionaliteit, technische expertise en uitstekende klantenservice gezien die Sedgwick Leif Hansen tot een prominente positie in de Deense en Scandinavische verzekeringsmarkten hebben gebracht."

De oprichter van Sedgwick Leif Hansen, Christian Leif Hansen, zal aan het roer blijven staan van Sedgwick's activiteiten in Denemarken en een senior rol op zich nemen in het Scandinavische managementteam van het bedrijf.

"Deze overeenkomst zal ons helpen om verder te bouwen op onze kracht en reputatie in Denemarken en in de Scandinavische markt," zei Leif Hansen. "We werken al vele jaren nauw samen met Sedgwick en zijn van mening dat een volledige integratie met hen ons in staat zal stellen om onze klanten de best mogelijke service te bieden en verdere groei te ondersteunen op basis van hun wereldwijde middelen, bereik en expertise."

Het Deense managementteam en alle collega's in het land zullen opereren onder de naam Sedgwick.