Sedgwick neemt Managed Care Advisors over

22 september 2021

Deel op LinkedIn Deel op Facebook Delen op X

Strategische deal vergroot zakelijke mogelijkheden in overheidssector

MEMPHIS, Tenn., 22 september 2021 - Sedgwick, een toonaangevende wereldwijde leverancier van op technologie gebaseerde risico-, voordelen- en geïntegreerde bedrijfsoplossingen, kondigde vandaag aan dat het Managed Care Advisors, Inc. (MCA) heeft overgenomen, een in Bethesda, Maryland gevestigd overheidsbedrijf en toonaangevende leverancier van producten en diensten op het gebied van werknemerscompensatie en speciale gezondheidsplannen aan de Amerikaanse federale overheid.

De expertise van Managed Care Advisors omvat een uitgebreide, uitbestede oplossing voor het beheer van arbeidsongevallen en schadeclaims voor federale agentschappen, verankerd door de volledige functionaliteit van het technologieplatform. MCA's oplossingen die in overeenstemming zijn met de federale wetgeving en de bewezen prestaties zullen Sedgwick's toegang tot een breed scala aan mogelijkheden in de publieke sector verbreden. De overname zal MCA ook in staat stellen om de breedte en diepte van haar aanbod aan de overheid uit te breiden met een breed scala van world-class risk management en schade-oplossingen die Sedgwick momenteel levert in de commerciële sector.

"Sedgwick en Managed Care Advisors hebben een gedeelde focus op het leveren van uitmuntendheid en het zorgen voor mensen", zegt Elizabeth Demaret, Sedgwick president, specialiteit. "We zijn goed op elkaar afgestemd om de resultaten voor onze klanten te optimaliseren en kijken ernaar uit om onze combinatie van diensten met toegevoegde waarde naar de werknemers van federale overheidsinstellingen te brengen."

MCA zal opereren als een volledige dochteronderneming van Sedgwick Public Sector, een Sedgwick holding gericht op het leveren van schadediensten aan overheidsinstanties.

"Het bundelen van onze krachten met Sedgwick opent de deur naar nieuwe mogelijkheden om de publieke sector een nog hoger niveau van best practices en expertise te bieden", zegt Lisa Firestone, voorzitter en CEO van Managed Care Advisors. "Ik ben enthousiast over wat ons te wachten staat in ons volgende hoofdstuk met Sedgwick."