Sedgwick benoemt Catherine Cooper tot directeur bedrijfsontwikkeling in Azië

17 augustus 2021

Deel op LinkedIn Deel op Facebook Delen op X

Singapore, 17 augustus 2021 - Sedgwick, een toonaangevende wereldwijde leverancier van op technologie gebaseerde risico-, voordelen- en geïntegreerde bedrijfsoplossingen, kondigde vandaag de benoeming aan van Catherine Cooper als directeur bedrijfsontwikkeling voor Azië.

In deze nieuwe rol zal Cooper verantwoordelijk zijn voor het ondersteunen van Sedgwick's groeistrategie in de Aziatisch-Pacifische regio door nieuwe zakelijke partnerschappen en kansen aan te gaan en ervoor te zorgen dat bestaande klanten diensten van de hoogste kwaliteit ontvangen.

Cooper heeft meer dan 28 jaar ervaring in de verzekeringssector, waaronder als makelaar in het Verenigd Koninkrijk en Hong Kong. Ze vervoegt Sedgwick van een wereldwijd schadebedrijf, waar ze vier jaar als regionaal hoofd bedrijfsontwikkeling heeft gewerkt, achtereenvolgens vanuit Hong Kong en Singapore. Daarvoor werkte zij drie jaar als distributiemanager voor de internationale makelaarssector bij een verzekeringsmaatschappij.

James Ong, Sedgwick CEO in Azië, voegt hieraan toe: "Catherine's grondige kennis van onze markt maakt haar de ideale persoon om onze business development plannen en claims management diensten in Azië te ondersteunen."

Cooper brengt een schat aan expertise mee naar Sedgwick op het gebied van relatiebeheer en het succesvol onderhandelen van nieuwe deals voor grote en complexe nationale, regionale en wereldwijde programma's voor alle bedrijfsonderdelen. Haar ervaring met partnerschappen en contractonderhandelingen, specifiek in Azië, vormt de kern van Sedgwick's uitbreidingsplannen.

"We zijn zeer verheugd om Catherine te verwelkomen in de Sedgwick familie", zegt Eric Malterre, Sedgwick chief client officer, international. "Ik kijk ernaar uit om samen met Catherine het beste van Sedgwick te promoten bij onze klanten, partners en de Azië-Pacific markt."

"Ik ben erg blij en trots dat ik deel mag uitmaken van zo'n dynamisch team bij Sedgwick", aldus Cooper. "Ik kijk ernaar uit om samen met mijn nieuwe Sedgwick collega's de groei van het bedrijf op lange termijn te ondersteunen."