Gegevens over het derde kwartaal laten een algehele toename zien van terugroepacties, waardoor de druk op de toeleveringsketen toeneemt door strengere regelgeving

19 november 2021

Deel op LinkedIn Deel op Facebook Delen op X

Sedgwick brand protection publiceert het laatste rapport over de Amerikaanse terugroepindex

MEMPHIS, Tenn., 19 november 2021 - Sedgwick, een toonaangevende wereldwijde leverancier van op technologie gebaseerde risico-, voordelen- en geïntegreerde bedrijfsoplossingen, heeft zijn laatste Amerikaanse product recall index rapport gepubliceerd. Volgens de bevindingen van het rapport leidt de combinatie van operationele uitdagingen en steeds agressievere veiligheidsregulatoren tot meer terugroepacties en handhavingsacties in alle sectoren.

Het rapport onthult de nieuwste gegevens over terugroepacties, trends, risico's en voorspellingen die bedrijven moeten weten als ze zich voorbereiden op de confrontatie met assertieve regelgevers die zich aangemoedigd voelen door een Democratische meerderheid in de Amerikaanse regering en een regelgevende omgeving in het buitenland die steeds meer samenwerkt.

Deze toonaangevende research en analyse is ontworpen en uitgevoerd door Sedgwick's experts in best practice product recall en remediation oplossingen. Sedgwick werkt samen met klanten in alle sectoren om de risico's te beheren en de impact van bedrijfs- en productcrises te minimaliseren.

Hoogtepunten zijn onder andere gegevens over het derde kwartaal en voorspellingen voor de rest van 2021 en tot in 2022:

Terugroepgegevens derde kwartaal:

• Het aantal teruggeroepen auto's steeg naar het hoogste niveau in zeven kwartalen met 207 teruggeroepen auto's, een stijging van 21,1% ten opzichte van de 171 teruggeroepen auto's in het tweede kwartaal van 2021.
  • De sector consumentenproducten zag 60 terugroepacties in het derde kwartaal van 2021, wat overeenkomt met de kwartaalgemiddelden van 2019 en 2020.
  • De terugroepacties van voedingsmiddelen daalden in het derde kwartaal met 11,3% tot 94 gevallen. Deze terugroepacties hadden gevolgen voor slechts 2,4 miljoen eenheden, wat neerkomt op een daling van 69,7% kwartaal-op-kwartaal.
  • Na vier kwartalen op rij te zijn gedaald, stegen de terugroepacties voor medische hulpmiddelen van 173 gebeurtenissen naar 235 gebeurtenissen in het afgelopen kwartaal, wat neerkomt op een stijging van 35,8%.
  • De terugroepacties van farmaceutische producten stegen met 45,8% in het derde kwartaal na een daling in drie kwartalen. Deze 86 terugroepacties hadden gevolgen voor 38,1 miljoen eenheden, wat neerkomt op een daling van 65,8% kwartaal-op-kwartaal.

Vooruitkijken in 2022:

• Voor de auto-industrie, met een stijging van het aantal verkeersdoden dit jaar en een grote vraag naar automatiseringsfuncties in elektrische voertuigen, is de weg geëffend voor strenger regelgevend toezicht en meer handhaving. Dit wordt nog versterkt door het nieuwe bestuurlijke leiderschap bij de National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), wiens consumentgerichte doelen een sterkere regelgevende positie zullen ondersteunen. Hoewel de NHTSA in veel opzichten een inhaalslag zal moeten maken, heeft het agentschap op andere gebieden bevoegdheden die nog niet zijn uitgeoefend. Bovendien zijn de risico's in verband met reeds lang bestaande veiligheidsproblemen nog steeds zeer reëel, zelfs met de toenemende innovatie en nieuwe regelgeving.
  • De industrie voor consumentenproducten kan verwachten dat de benoeming van Alexander Hoehn-Saric tot voorzitter van de Consumer Product Safety Commission zal leiden tot meer onderzoek, nieuwe regelgeving en frequentere handhaving met betrekking tot zaken als e-commerce, import, babyproducten, magneten en knoopbatterijen.
  • De New Era of Smarter Food Safety Blueprint van de FDA blijft een drijvende kracht voor de industrie. Maar omdat fabrikanten van voedingsmiddelen en dranken te maken hebben met voortdurende uitdagingen op het gebied van personeel, zal de vierde pijler van de Blueprint - de cultuur van voedselveiligheid - nog belangrijker worden. Bedrijven moeten voorbereid zijn om nieuwe technologieën te omarmen en zich aan te passen aan de nieuwe richtlijnen van de regelgevende instanties naarmate de sector innoveert.
  • Terugroepacties zijn een veelbesproken onderwerp voor de sector medische hulpmiddelen nu de FDA opnieuw de nadruk legt op effectief terugroepbeheer. Fabrikanten doen er verstandig aan de aanbevelingen van recente en toekomstige bijeenkomsten nauwlettend in de gaten te houden en tegelijkertijd manieren te vinden om hun eigen interne processen te verbeteren, zodat ze de kritische blik van de regelgevende instanties, handhavingsacties, wettelijke aansprakelijkheid en reputatieschade kunnen beperken.
  • Farmaceutische bedrijven moeten klaar staan om vragen te beantwoorden over wat het bedrijf doet om de veiligheid van zijn producten te garanderen. Tegelijkertijd moet er actie worden ondernomen om de reputatie- en procesrisico's te beperken die zullen ontstaan als en wanneer een bedrijf een product terugroept maanden na een inspectie waarbij overtredingen van welke aard dan ook zijn vastgesteld.

"We leven in een virtuele lawine van bedrijfsrisico's - van tekorten aan arbeidskrachten, problemen met de toeleveringsketen en inflatie tot toegenomen toezicht op regelgeving en handhaving," merkt Chris Harvey op, senior vice president bij Sedgwick. "Wanneer deze uitdagingen gecombineerd worden, bedreigen ze de reputatie van een bedrijf en zelfs de financiële levensvatbaarheid. Bedrijven in alle sectoren moeten alle productieprocessen opnieuw evalueren, partners in de toeleveringsketen doorlichten en tijd en middelen investeren om zich voor te bereiden op de volgende productcrisis."

De terugroepindex wordt elk kwartaal geproduceerd door Sedgwick's brand protection experts. Het is het enige rapport dat gegevens over terugroepacties verzamelt en bijhoudt om belanghebbenden in de sector te helpen bij het navigeren door de regelgeving, terugroepacties en andere productuitdagingen op de markt. Ga voor meer informatie naar www.sedgwick.com/brandprotection.

Om de laatste editie te downloaden, ga naar U.S. product recall index report.