Meer dan 1 miljard teruggeroepen eenheden in 2021; meer regelgeving en handhaving in 2022

28 februari 2022

Deel op LinkedIn Deel op Facebook Delen op X

MEMPHIS, Tenn., 28 februari 2022 - Meer dan 1 miljard eenheden voedsel, medicijnen, medische apparatuur, auto's en consumentenproducten Sedgwick brand protection publiceert gegevens en analyses over teruggeroepen producten in de VS voor het hele jaar

producten werden teruggeroepen in de VS in 2021. Volgens het laatste 'State of the Nation Recall Index report', gepubliceerd door Sedgwick, is 2021 het tweede jaar in de afgelopen tien jaar dat de mijlpaal van 1 miljard wordt overschreden. Aangezien de regelgeving en handhaving in de verschillende industrieën toeneemt, zal het begrijpen en beheren van risico's in 2022 relevant zijn.

Als wereldwijde leider in recall en remediation services zijn Sedgwick's brand protection experts uniek gepositioneerd om toonaangevende productveiligheidsonderzoeken en analyses te leveren. Door samen te werken met klanten in alle industrieën, beheert Sedgwick de risico's en minimaliseert de impact van bedrijfs- en productcrises in de markt. In tegenstelling tot Sedgwick's traditionele driemaandelijkse Index reviews, biedt deze uitgebreide editie een jaaroverzicht van 2021. Het is het enige rapport in zijn soort dat essentiële sectorgegevens verzamelt en volgt om Amerikaanse bedrijfsleiders te helpen om geschillen en reputatieschade veroorzaakt door terugroepacties en andere productincidenten op de markt te beperken.

Enkele hoogtepunten van de terugroepactie:

• De auto-industrie zag 28,4 miljoen teruggeroepen eenheden in heel 2021, ongeveer 44% minder dan in 2020.
  • Met 218 terugroepacties in 2021 kende de sector consumentenproducten het laagste totale aantal terugroepacties in de afgelopen vijf jaar.
  • FDA voedselterugroepingen bleven dalen met slechts 414 terugroepingen in heel 2021, het laagste aantal terugroepingen in de afgelopen 11 jaar.
  • De farmaceutische industrie bereikte met een totaal van 274 terugroepacties voor heel 2021 het laagste niveau in vijf jaar.
  • In 2021 zag de sector medische hulpmiddelen met 602,5 miljoen teruggeroepen eenheden het hoogste aantal teruggeroepen eenheden van de afgelopen tien jaar.

Vooruitkijken in 2022:

• Voor de auto-industrie blijft de vooruitgang in voertuigtechnologie zorgen voor meer uitdagingen op het gebied van veiligheid en regelgeving die autofabrikanten in de gaten moeten houden en waaraan ze zich moeten aanpassen. Er moet rekening worden gehouden met de privacy van gegevens rond verbonden voertuigen, de veiligheid van nieuwe technologie en de nieuwste botsveiligheidsvoorzieningen in autonome en elektrische voertuigen.
  • Terwijl 2021 werd afgesloten, keken fabrikanten van consumentenproducten vooruit naar de talloze voorschriften die in januari 2022 van kracht zouden worden. Terwijl de Consumer Product Safety Commission (CPSC) zoekt naar manieren om het rapporteren voor bedrijven makkelijker te maken, zijn er geen tekenen dat ze zich terugtrekken op het stevige standpunt dat ze hebben ingenomen over naleving en handhaving. Het agentschap wil er ook duidelijk voor zorgen dat bedrijven een holistische aanpak hanteren bij het informeren van consumenten over terugroepacties.
  • De Food and Drug Administration (FDA) kondigde in december 2021 haar Foodborne Outbreak Response Improvement Plan aan. Het is duidelijk dat de acties in het plan niet alleen voor het agentschap zullen zijn, maar ook voor fabrikanten. Hoe de regelgeving voor rapportage en tracering zal veranderen voor bedrijven is nog onduidelijk, maar bedrijven moeten de richtlijnen doornemen en beginnen met plannen hoe hun activiteiten en rapportagestructuren mogelijk moeten worden aangepast.
  • Het groeiende aantal cyberaanvallen op ziekenhuizen en gezondheidszorgsystemen is een zorg die toezichthouders volgen in de sector van medische hulpmiddelen. Apparaten lopen niet alleen het risico de bron te worden van een inbreuk op gegevens of beveiliging, maar er is ook een extra risico voor de patiëntenzorg en -gezondheid. De FDA reageert op verschillende manieren op zorgen over cyberbeveiliging, waaronder het creëren van een nieuwe leidinggevende positie voor de beveiliging van medische hulpmiddelen binnen het Center for Devices and Radiological Health (CDRH) van de FDA.
  • De dramatische toename van het gebruik van Emergency Use Authorizations (EUA's) heeft de farmaceutische industrie veranderd. Er wordt verwacht dat de FDA EUA's zal blijven toekennen in een poging om de pandemie te stoppen en in te dammen. Terwijl farmaceutische bedrijven deze speciale autorisaties aanvragen, moeten ze ervoor zorgen dat ze niets overhaasten wat betreft naleving en voorbereiding op terugroepacties. De farmaceutische industrie moet ook plannen maken voor het leven na de pandemie en voor de overgang van EUA's naar normale wettelijke goedkeuringen.

"Terwijl de wereldwijde gezondheidscrisis voortduurt, lijkt het erop dat toezichthouders in de meeste marktcategorieën vooruitkijken en beginnen met meer toezicht en handhaving", zegt Chris Harvey, senior vice president van Sedgwick. "Bedrijven, vooral die bedrijven die tijdens de pandemie wijzigingen hebben aangebracht aan hun activiteiten of leveranciers, moeten klaar zijn voor meer inspecties en toezicht. Mijn advies is om alle recall management-, crisis- en communicatieplannen nu te herzien voordat de toezichthouders komen aankloppen."

is een essentiële referentie voor fabrikanten en retailers die op zoek zijn naar een onpartijdige en betrouwbare kijk op gegevens over terugroepacties in het verleden, het heden en de toekomst en trends op het gebied van productveiligheid. Ga voor meer informatie naarwww.sedgwick.com/brandprotection.

Ga naar U.S. product recall index report om het U.S. 2022 state of the national recall index report te downloaden .