Sedgwick lanceert marktleidende benadering van schaderegeling in Australië

17 september 2023

Deel op LinkedIn Deel op Facebook Delen op X

SYDNEY, 18 september 2023 - Sedgwick, een toonaangevende wereldwijde leverancier van op technologie gebaseerde risico-, voordelen- en geïntegreerde bedrijfsoplossingen, heeft een nieuw lokaal competentieraamwerk voor Australië gelanceerd dat de kunst en wetenschap van schadebeheer definieert.

Het nieuwe vaardighedenraamwerk toont de essentiële technische en gedragscapaciteiten die nodig zijn om een goed presterende schaderegelaar te zijn. Het vormt de basis voor alle opleidingen voor collega's, inclusief een dynamisch mentormodel dat zoveel mogelijk schaderegelaars in staat stelt om te profiteren van de ervaring en expertise van de senior collega's van Sedgwick.

The art and science of loss adjusting framework biedt een sterk en gedetailleerd inzicht in de best practices binnen de sector. Bij het ontwikkelen van dit raamwerk heeft Sedgwick ernaar gestreefd om het voor schade-expertiseteams eenvoudiger te maken om optimale waarde en resultaten te leveren voor hun klanten en alle belanghebbenden in het schadeproces. Met dit raamwerk wil het bedrijf de ontwikkeling van alle professionals in de sector bevorderen, ongeacht hun ervaringsniveau.

"Schade-experts in staat stellen om persoonlijk en professioneel te groeien naar hun ware potentieel is een erfenis die ik met passie ondersteun," zegt Diego Ascani, Sedgwick CEO in Australië. "De kunst en wetenschap van loss adjusting biedt een opwindende, marktleidende capability map, die adjusters toegang geeft tot de tools, vaardigheden en kennis die ze nodig hebben om verder te komen in hun carrière."

Dit competentiemodel zal de loopbaanontwikkeling van de schade-experts van Sedgwick ondersteunen, evenals het optimaliseren van de operaties, het verhogen van de capaciteit en het verhogen van consistente en voorbeeldige servicenormen - wat uiteindelijk allemaal ten goede komt aan de klanten. Bovendien zal het kader dienen om de capaciteitsuitdagingen in de hele sector aan te pakken die samenhangen met een tekort aan geschoold talent.

Tony Morgan, nationaal executive adjuster van Sedgwick in Australië en pleitbezorger van het programma, zei: "Ik ben bijzonder trots op het werk dat we hebben verricht om dit project vooruit te helpen. Het is vooral relevant nu de markt worstelt met een tekort aan talent en voortdurende demografische veranderingen. Wat mij echt aanspreekt, is de expertise die nodig is om deze vaardigheden in de praktijk toe te passen, wat uiteindelijk leidt tot de best mogelijke uitkomst voor iedereen die betrokken is bij een verzekeringsclaim. Dit initiatief zal een belangrijke impuls geven aan de schadebehandelingsbranche en ik ben iedereen dankbaar die eraan heeft meegewerkt."

Morgan ontving onlangs een Lifetime Achievement Award van het Australian and New Zealand Institute of Insurance and Finance (ANZIIF) voor zijn onmetelijke bijdragen aan de verzekeringsbranche. Dit is een aanvulling op het feit dat hij een van de twee eerste ontvangers is van de AICLA Lifetime Achievement Award in 2022 voor zijn bijdragen aan het beroep van schaderegelaar.

In aanvulling op dit initiatief heeft Sedgwick het nieuw ontwikkelde ANZIIF General Insurance Claims Handling framework onderschreven. Dit framework biedt een benchmark voor organisaties om de competentie van het personeel om claims af te handelen te beoordelen en heeft als doel de processen voor claimafhandeling in de Australische markt te verbeteren.

Over Sedgwick Sedgwick is een toonaangevende wereldwijde leverancier van op technologie gebaseerde risico-, voordelen- en geïntegreerde bedrijfsoplossingen. Het bedrijf biedt een breed scala aan middelen op maat van de specifieke behoeften van klanten in casualty, property, marine, benefits, brand protection en andere lines. Bij Sedgwick, caring counts; door de toewijding en expertise van 33.000 collega's in 80 landen, zorgt het bedrijf voor mensen en organisaties door het beperken en verminderen van risico's en verliezen, het bevorderen van gezondheid en productiviteit, het beschermen van merkreputaties en het beheersen van kosten die de prestaties kunnen beïnvloeden. De meerderheidsaandeelhouder van Sedgwick is The Carlyle Group; Stone Point Capital LLC, Caisse de dépôt et placement du Québec (CDPQ), Onex en andere management investeerders zijn minderheidsaandeelhouders.

Tags: adjusters, aus, Australië, Schone kunst, Schade aan Schone kunst, Verlies, Schaderegeling