Sedgwick genoemd als 2024 CIO 100 Award winnaar

27 maart 2024

Deel op LinkedIn Deel op Facebook Delen op X

MEMPHIS, Tenn., 27 maart 2024 - Sedgwick, een toonaangevende wereldwijde leverancier van schadebeheer, schadeafhandeling en op technologie gebaseerde bedrijfsoplossingen, is door Foundry's CIO uitgeroepen tot winnaar van de 2024 CIO 100 Award voor Sidekick, een unieke applicatie die is ontwikkeld door het technologieteam van het bedrijf. Foundry's CIO 100 award erkent uitmuntendheid en innovatie in IT.

In 2023 lanceerde Sedgwick Sidekick, dat OpenAI's generatieve kunstmatige intelligentie (GenAI) integreert met de platforms voor schadebeheer van het bedrijf om zijn schadeprofessionals een voorsprong te geven in hun dagelijkse werk.

"Er is veel te doen over hoe GenAI en het gebruik van natuurlijke taalverwerking om conversatiegericht te reageren op menselijke vragen de manier kan veranderen waarop mensen omgaan met technologie, een revolutie teweeg kan brengen in werkprocessen en belangrijke zakelijke uitdagingen aan kan gaan", zegt Jason Landrum, Global Chief Information Officer bij Sedgwick. "Met Sidekick hebben we met succes een toepassing getest die echt het potentieel heeft om reeds lang bestaande processen voor het behandelen van verzekeringsclaims te transformeren."

De geavanceerde applicatie, een primeur voor de schade-industrie, stelt Sedgwick collega's in staat om de voordelen van GenAI prestaties en natuurlijke taalverwerking te verkennen voor dagelijkse taken, zoals het samenvatten van documenten, het opvragen van claims, medische en biomedische classificaties en nog veel meer. Om de veiligheid van de gegevens te garanderen, bouwde Sedgwick Sidekick binnen zijn eigen beveiligde technologieomgeving en maakte daarbij gebruik van de mogelijkheden van OpenAI's GPT.

"Sidekick is ontworpen om belangrijke maar routinematige aspecten van het dagelijkse werk van onze collega's te automatiseren", zegt Leah Cooper, Global Chief Digital Officer bij Sedgwick. "Deze baanbrekende applicatie helpt ons om onze getalenteerde professionals beter te ondersteunen - zodat ze snel waarde kunnen halen uit claiminformatie, deze efficiënt kunnen doorgeven aan klanten en andere belanghebbenden en meer tijd en energie kunnen besteden aan de mensen van wie de zorg aan hen is toevertrouwd."

Sedgwick werd al eerder erkend door de CIO 100 Awards, onder andere in 2020 voor zijn wereldwijde smart.lyplatform, dat geautomatiseerde gegevensverzameling en beslissingsengines introduceerde in de schadebehandelings- en intakeprocessen van het bedrijf. De innovaties in smart.ly maakten de weg vrij voor Sedgwick om Sidekick in het digitale landschap te introduceren.

"Het opnieuw ontvangen van deze onderscheiding van de CIO 100 Awards bevestigt het harde werk van ons technologieteam en hun voortdurende streven naar zinvolle innovaties," voegde Landrum eraan toe. "We kijken ernaar uit om de uitstekende expertise van ons team en hun onvermoeibare inspanningen te vieren om Sedgwick's positie als een betrouwbare industrieleider in de adoptie van geavanceerde technologie te ondersteunen."

Al meer dan 25 jaar erkennen de CIO 100 Awards innovatieve organisaties over de hele wereld die een voorbeeld zijn van het hoogste niveau van strategische en operationele uitmuntendheid in IT.

Sedgwick en zijn collega's zullen worden erkend tijdens het CIO 100 Symposium & Awards.

Over Sedgwick
Sedgwick is een toonaangevende wereldwijde leverancier van schadebeheer, schadeafhandeling en op technologie gebaseerde bedrijfsoplossingen. Het bedrijf biedt een breed scala aan middelen op maat van de specifieke behoeften van klanten in casualty, property, marine, benefits, brand protection en andere branches. Bij Sedgwick, caring counts; door de toewijding en expertise van 33.000 collega's verspreid over 80 landen, zorgt het bedrijf voor mensen en organisaties door risico's en verliezen te beperken en te verminderen, gezondheid en productiviteit te bevorderen, merkreputaties te beschermen en kosten te beperken die de prestaties kunnen beïnvloeden. De meerderheidsaandeelhouder van Sedgwick is The Carlyle Group; Stone Point Capital LLC, Caisse de dépôt et placement du Québec (CDPQ), Onex en andere management investeerders zijn minderheidsaandeelhouders. Ga voor meer informatie naar sedgwick.com.

Over CIO
CIO richt zich op het aantrekken van de hoogste concentratie enterprise CIO's en business technology executives met ongeëvenaarde inzichten en expertise op het gebied van bedrijfsstrategie, innovatie en leiderschap. Terwijl organisaties groeien door digitale transformatie, biedt CIO zijn lezers belangrijke inzichten in carrièreontwikkeling, waaronder certificeringen, aanwervingspraktijken en de ontwikkeling van vaardigheden. Het bekroonde CIO-portfolio biedt leiders van bedrijfstechnologie analyses en inzichten over trends in informatietechnologie en een goed begrip van de rol van IT bij het behalen van bedrijfsdoelen. CIO wordt uitgegeven door Foundry, een IDG Inc. Company. Bedrijfsinformatie is beschikbaar op foundryco.com.

Volg CIO op X: @CIOonline & @CIOevents #CIO100 #CIOHOF
Volg CIO op LinkedIn
Volg CIO op Facebook

Over de US CIO 100 Awards
De jaarlijkse US CIO 100 Awards belonen 100 organisaties en de teams daarbinnen die IT op innovatieve manieren gebruiken om bedrijfswaarde te leveren, hetzij door concurrentievoordeel te creëren, bedrijfsprocessen te optimaliseren, groei mogelijk te maken of relaties met klanten te verbeteren. De award is een erkend teken van uitmuntendheid binnen een onderneming. Verslagen over de 2024 US CIO 100 bekroonde projecten zullen online beschikbaar zijn op cio.com in de weken en maanden voorafgaand aan het evenement.

Over de US CIO Hall of Fame Awards
De US CIO Hall of Fame werd opgericht in 1997 om 12 uitmuntende IT-leiders in de schijnwerpers te zetten die een belangrijke bijdrage hadden geleverd aan en een grote invloed hadden gehad op de IT-discipline, het gebruik van technologie in bedrijven en de ontwikkeling van de CIO-rol. Tien jaar later, in 2007, introduceerde CIO zijn tweede lichting personen in de CIO Hall of Fame tijdens de viering van de 20e verjaardag van CIO magazine. De CIO Hall of Fame inductieceremonie blijft deze elitegroep van CIO's - nu 190 - in de schijnwerpers zetten.

# # #

Tags: AI, AI-technologie, Kunstmatige Intelligentie, awards, leider, Technologische vooruitgang, Technologie, Verenigde Staten