Sedgwick's fraudestrategie bespaart bijna £50m voor klanten in 2023

26 februari 2024

Deel op LinkedIn Deel op Facebook Delen op X

LONDEN, 26 februari 2024 - Sedgwick, een toonaangevende wereldwijde leverancier van schadebeheer, schadeafhandeling en op technologie gebaseerde bedrijfsoplossingen, heeft gemeld dat inspanningen in het kader van de internationale fraudebestrijdingsstrategie van het bedrijf zijn klanten in 2023 £49,4 miljoen hebben bespaard.

Het eerste kwartaal van 2023 werd gekenmerkt door een aanhoudende inflatie met dubbele cijfers, die extra financiële druk legde op automobilisten, huiseigenaren en bedrijven, en bijdroeg aan een stijging van 8% in claims die als verdacht werden geïdentificeerd in de Britse portefeuille van Sedgwick. Bovendien stegen de gemiddelde kosten van onderzochte schadeclaims in 2023 - een stijging die niet alleen werd veroorzaakt door de inflatie, maar ook door een piek in frauduleus overdreven, hoge waarde ontsnapte waterschadeclaims die werden ingediend tijdens de Britse wintervorst in 2022.

"In de afgelopen drie jaar is de waarde van de besparingen voor onze klanten in het Verenigd Koninkrijk met 73% gestegen", aldus Ian Carman, directeur van de fraude- en onderzoeksdiensten van Sedgwick in het Verenigd Koninkrijk. "Dit getuigt van onze niet aflatende inspanningen om oneerlijke claims te identificeren, die op hun beurt onze klanten en hun eerlijke klanten beschermen tegen de kosten van fraude.

"Ik ben blij dat we deze resultaten, die gebaseerd zijn op een combinatie van geavanceerde technologische oplossingen voor fraudebestrijding en de expertise van collega's, hebben kunnen behalen zonder enige nadelige gevolgen voor de klantervaring. We blijven onze strategieën aanpassen om nieuwe en opkomende frauderisico's te identificeren en aan te pakken, zodat we betere resultaten kunnen leveren voor onze klanten en hun cliënten."

Steve Crystal, hoofd van de internationale fraude- en onderzoeksdiensten van Sedgwick, merkte op dat toezichthouders meer aandacht besteden aan toezicht op fraude en misbruik en dat de wereldwijde markten zich op hun beurt meer richten op financieel rentmeesterschap.

"We zien een groeiende behoefte om de dreiging van fraude internationaal te beperken", aldus Crystal. "Bij Sedgwick blijven we de nadruk leggen op het versterken van onze capaciteiten op het gebied van grensoverschrijdende activiteiten in alle productlijnen. Of verzekeraars nu wereldwijd actief zijn of alleen in lokale markten opereren, de gemene deler is dat fraude met claims steeds meer als slecht nieuws wordt gezien."

Te midden van veranderende economische en regelgevende omstandigheden hebben Sedgwick's experts een recente toename van georganiseerde frauduleuze bendes waargenomen, die de manier waarop ze financiële diensten aanpakken blijven aanpassen. Velen profiteren bijvoorbeeld op ongepaste wijze van de stijgende populariteit van transactionele, ingebouwde (zonder extra kosten) verzekeringsvoordelen, zoals reis-, medische en aankoopbeschermingsaanbiedingen, door in meerdere landen actief te zijn.

"Fraude valt niet netjes binnen grenzen," zei Crystal. "We moedigen markten aan om samenwerkingsmogelijkheden te verkennen voor het delen van hun bevindingen met behoud van de juiste niveaus van lokale bescherming en naleving."

Later dit jaar zal Sedgwick in het Verenigd Koninkrijk zijn aanbod verder uitbreiden met de lancering van een innovatieve suite van technologische oplossingen die naar verwachting de identificatie van frauderisico's bij claims zal transformeren.

"We zijn verheugd dat we onze internationale fraudestrategie verder kunnen versterken en dat we wereldwijd proportionele en ethische onderzoeksdiensten kunnen leveren", aldus Crystal. "Dit vormt de kern van de manier waarop Sedgwick klanten helpt bij het beschermen van hun waardevolle activa en de meerderheid van hun klanten die echte claims indienen."

Over Sedgwick

Sedgwick is een toonaangevende wereldwijde leverancier van op technologie gebaseerde risico-, voordelen- en geïntegreerde bedrijfsoplossingen. Het bedrijf biedt een breed scala aan middelen op maat van de specifieke behoeften van klanten in casualty, property, marine, benefits, brand protection en andere branches. Bij Sedgwick, caring counts; door de toewijding en expertise van 33.000 collega's verspreid over 80 landen, zorgt het bedrijf voor mensen en organisaties door risico's en verliezen te beperken en te verminderen, gezondheid en productiviteit te bevorderen, merkreputaties te beschermen en kosten te beperken die de prestaties kunnen beïnvloeden. De meerderheidsaandeelhouder van Sedgwick is The Carlyle Group; Stone Point Capital LLC, Caisse de dépôt et placement du Québec (CDPQ), Onex en andere management investeerders zijn minderheidsaandeelhouders. Ga voor meer informatie naar sedgwick.com.

Tags: Fraude, fraudeclaims, fraudestrategie, Onderzoek, onderzoeksdiensten, Verenigd Koninkrijk